Macro Design lanserar en helt ny visuell identitet

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2016 08:00 CEST

Macro International AB lanserar nu sitt nya varumärke Macro Design med en helt ny visuell identitet, med ambitionen att skapa en ökad igenkänning och ett starkare varumärke. Vår nya visuella identitet tydliggör vårt unika språk i text, bild och form, vilket vi tror bidrar till att göra vår kommunikation mer tydlig, intressant och säljande, berättar VD Johan Aspemar. I samband med lanseringen av Macro Design så har vi valt att ta fram en ny logotyp fortsätter Johan. Vår nya logotyp är vår identitetsbärare och består av ett lyxigt signum tillsammans med vårt nya varumärkesnamn Macro Design. Ambitionen är att vår nya logotyp ska hjälpa till att förstärka våra ledord - design, kvalitet, personlighet och värme som vi vill ska återspeglas i allt vi gör, betonar Johan.

I samband med lanseringen av Macro Design sjösätts också ett nytt kommunikationskoncept. Therese Persson, marknadschef berättar: ”Vårt nya kommunikationskoncept Macro Moments är en kommunikativ och bärande idé för Macro Designs varumärke som vi uttrycker visuellt och språkligt. Macro Moments lyfter badrummet som scen för livets alla stunder. De små som de stora. Ton och känsla riktas direkt mot målgruppen och allt som produceras och kommuniceras görs i syfte att stärka varumärket och produkterna”.Johan inflikar: ”Ofta kan några få ord ha större kraft än flera, vad som sägs styrs av varje unikt tillfälle men vårt uttryck ska alltid vara engagerande, känslosamt och slagkraftigt. Vårt tonfall ska vara positivt och varmt och påminna om att livets bästa stunder är i badrummet”.

Vårt bildspråk visar händelser i badrummet med människor i fokus, eller badrumsinteriör. När badrumsinteriören står för sig själv ska den andas nordisk design och kvalitet, nyskapande trender och ge en lyxig känsla. När bilden visar människor ska det vara en bild tagen ”in action”, mitt i en händelse. I bilderna fångar vi atmosfären: skratt, attityd, värme och njutning, avslutar Therese.

Med lång erfarenhet och känsla för kvalitet, design och funktion, skapar vi badrum för livet. Våra produkter är svensktillverkade och bygger på äkta hantverk. Det känns och märks. All produktion och utveckling sker i Laholm där företaget funnits i trettio år. Här skapar vi innovativa lösningar för kundens olika behov, specialdesignar måttanpassade duschar för annorlunda utrymmen och utvecklar nya produkter för den nordiska marknaden. Det har gett oss en position i branschens framkant.

Vi vet att varje detalj är viktig för att leva upp till de höga krav som vi på Macro Design ställer på våra produkter. De material vi använder är noga utvalda och vi samarbetar huvudsakligen medsvenska leverantörer. På så vis kan vi kontrollera hela produktionsprocessen och vet att den uppfyller våra krav gällande miljö och arbetsvillkor. Det gör också att kan vi lämna generösa garantier på våra produkter. I vårt kvalitetstänk ingår också en strävan efter att göra ett så litet avtryck på miljön som möjligt.