Macro Design lanserar helt ny sajt

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2016 15:31 CEST

”Under våren har vi lanserat en ny sajt, på en helt ny plattform och det är en total uppfräschning av vår onlinenärvaro på två sätt; Både det som du faktiskt ser när du besöker webbplatsen, men även det som ligger bakom i form av nytt CMS tillsammans med vårt PIM-system som också är nytt för året. Att enbart satsa på ny webbplattform utan att ha ett PIM i grunden såg vi som en omöjlighet och det är därför som vi har placerat webbprojektet precis i anslutning till det avslutade PIM-projektet”, berättar marknadschef Therese Persson

För att fånga kundens och besökarens intresse jobbar vi med en inspirationsdel som blir startskottet för kundens köp. Där visar vi hela vårt sortiment i inspirerande miljö- och detaljbilder. Om en bild säger mer än tusen ord, ja då har vi ett helt bibliotek!

Therese Persson berättar: ”Vi har, och kommer lägga mycket fokus på, hur vi visar vårt sortiment på webbplatsen. Då vi har flera olika målgrupper som förväntar sig olika typer av info är det viktigt att vi kan använda webben som knytpunkt och presentera rätt information på rätt plats.”

Sist, men absolut inte minst är det viktigt att vi kan vägleda våra slutkonsumenter till en fysisk butik. Detta gör vi genom att presentera alla våra återförsäljare på ett snyggt, enkelt och överskådligt sätt. Men du kan också, via den produkt du är intresserad av, se hos vilka återförsäljare den finns att klämma och känna på – IRL!

Detta och mycket annat har vi samlat i en responsiv webblösning som följer vår grafiska profil och är inspirerande och vägledande, avslutar Therese

Besök www.macro.se

Med lång erfarenhet och känsla för kvalitet, design och funktion, skapar vi badrum för livet. Våra produkter är svensktillverkade och bygger på äkta hantverk. Det känns och märks. All produktion och utveckling sker i Laholm där företaget funnits i trettio år. Här skapar vi innovativa lösningar för kundens olika behov, specialdesignar måttanpassade duschar för annorlunda utrymmen och utvecklar nya produkter för den nordiska marknaden. Det har gett oss en position i branschens framkant.

Vi vet att varje detalj är viktig för att leva upp till de höga krav som vi på Macro Design ställer på våra produkter. De material vi använder är noga utvalda och vi samarbetar huvudsakligen medsvenska leverantörer. På så vis kan vi kontrollera hela produktionsprocessen och vet att den uppfyller våra krav gällande miljö och arbetsvillkor. Det gör också att kan vi lämna generösa garantier på våra produkter. I vårt kvalitetstänk ingår också en strävan efter att göra ett så litet avtryck på miljön som möjligt.