Macro lanserar nya Fjordfamiljen - marknadens modernaste duschkabiner

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2014 09:54 CEST

Fjord Duschkabiner är en ny kabinserie från Macro med modern stilren design, släta ytor och inga synliga skruvar. Fjordfamiljen är en flexibel serie av duschkabiner i flera olika modeller med många valmöjligheter.

Förväntningarna är skyhöga
Fjord visades upp på två branschmässor i Norge i april och mottogs otroligt väl. Knut Anton Hole,
försäljningschef Macro Norge berättar: ”Jag har jobbat i branschen i nästan 20 år och jag har
aldrig varit med om ett sådant fint mottagande som kabin Fjord fick på mässorna. Vi tog emot beställningar på plats och förväntningarna är skyhöga på nya Fjord. Det känns fantastiskt roligt!”

Modern design
Nya Fjord har slimmade profiler i två olika färger, välj mellan Matt vit eller Natur. Invändigt i kabinen finns olika val att göra. Den traditionella servicehyllan med tre fack eller den nya stilrena släta panelen med eller utan takdusch. Fjord har en modern glasfront utan profiler i framkanten. Våra populära glasalternativ Screen och Ice finns även i nya Fjordfamiljen. Som tillval finns frostat glas på bakväggarna. Fjord har ett generöst ingångsmått där dörrarna löper fritt längs med glasväggarna vilket förenklar rengöringen av din nya kabin.

Macro Fjord kabin är ett tryggt och enkelt val för den som vill ha design och kvalitet i badrummet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Aspemar, VD
johan.aspemar@macro.se, 0430-484 05

Magnus Andersson, Försäljningschef
magnus.andersson@macro.se, 0430-484 16

Magnus Reinhold, Pressansvarig
press@macro.se, 0430-484 10

Macro erbjuder formsäkra och funktionella produkter för att skapa ett välbefinnande i vardagen. Vi ligger i framkant av utvecklingen med innovativa lösningar och skapar kvalitetsprodukter med känsla. Vi lägger största vikt vid rätt materialval för att säkerhetsställa kvaliteten på våra produkter.

Macro är leverantören som finner möjligheter. Vår vision är att uppfylla drömmar, vi erbjuder spännande badrumslösningar med mervärden, produkter som överraskar positivt där form och funktion samspelar.
Vi på Macro vet att vatten har en förmåga att skapa lugn, harmoni och välbefinnande, med våra lösningar bidrar vi till att skapa din badrumsglädje i vardagen.

Macro International AB grundades 1985 i Laholm på den halländska västkusten. Macro ingår i Ballingslöv International AB.