Påskhelgen räddad för Telias tv-kunder - Via Magine kan Teliakunder se tyska Bundesliga under påsken

Lagom till påskhelgen blir Telias tv-hushåll av med SBS Discoverys kanaler. Bolagen har inte lyckats komma överens. Så många som 700 000 av Telias tv-hushåll saknar bland annat Eurosport 1 och 2, Discovery-kanalerna, TLC och Animal Planet.  Via Magine TV kan tittarna enkelt fortsätta följa sina favoritserier och de olika kanalernas sportevenemang.

Magine TV är en molnbaserad tv-tjänst som sänder svenska kanaler både live och som catch-up. Tjänsten erbjuder, med en minutsnabb registrering på magine.com, direkt tillgång till tv-sändningar i surfplatta, mobil och TV. Företaget har bland annat SBS Discoverys kanaler i utbudet - och märker redan en ökning av Teliakunder som testar tv-tjänsten lagom till påskhelgen.

- Så fort utbudet minskade hos Telia såg vi en ökad registrering hos oss, det är uppenbart att kanalerna är viktiga för målgruppen. Detta i kombination med att man kan titta på TV med Magine TV var man än befinner sig Sverige verkar locka många som ska resa under påskhelgen, säger Alexander Jamal, Sverigechef på Magine TV.

Att registrera sig på Magine tar under en minut. Första månaden är gratis. Tjänsten fungerar lika bra på mobiler och surfplattor som på dator och tv med ett tillägg av sju dagars catch-up - det vill säga att man kan se sin favoritmatch från start oavsett när programmet startar.

Följande SBS Discovery kanaler finns i Magines utbud: Discovery, Eurosport 1, Eurosport 2, TLC och Animal Planet.

Magine TV är en molnbaserad tv-tjänst som möjliggör både linjär TV och catch-up-tittande i ett och samma användargränssnitt, i internetanslutna mobiler, surfplattor, datorer och tv-apparater. När man registrerat sig kan man testa Magine TV med 40 tv-kanaler och tusentals programtimmar i 30 dagar utan kostnad. Därefter kostar tjänsten från 99 kr per månad utan bindningstid. Bland kanalerna finns SVT, Disney, Discovery, Comedy Central, Cartoon Network, CNN, TNT, MTV, Eurosport och de flesta andra viktiga betal-tv-kanaler. Man kan också välja att fortsätta med Free-paketet som innehåller SVT:s alla kanaler helt utan kostnad.

Mer information: Alexander Jamal – alexander.jamal@magine.se – mobil: 070-485 60 59

MagineTV

• Bio, film, foto

Magine TV är en svensk satsning som finns etablerad i Sverige sedan 2013, i Tyskland sedan våren 2014 och med lanseringar på nya marknader planerade för 2015.

www.magine.com