Makita söker ny slutkundssäljare för region syd

Nyhet   •   Aug 11, 2017 12:14 CEST

MAKITA UTÖKAR MED NY SLUTKUNDSSÄLJARE FÖR REGION SYD

Sveriges största verktygsleverantör för proffs blir större!

Makita söker nu en slutkundssäljare inom området elverktyg i distriktet södra Sverige. Vi letar efter dig som är ett riktigt proffs på verktyg - som vet hur de används, presenteras och säljs till proffsanvändare. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med valfri placering i regionen.
Makita är en japansk tillverkare av portabla elverktyg och vi finns representerade över hela världen.
Vi erbjuder ett omväxlande arbete med stort utrymme för engagemang och kreativitet i ett framtidsinriktat företag med trevliga kollegor.

ARBETSUPPGIFTER

Som slutkundssäljare representerar du Makita och varumärket utåt och förmedlar affärer mellan återförsäljare och slutkunder. Du arbetar alltså med uppsökande försäljning och säljer via vårt återförsäljarnät och till deras kunder samt hjälper våra ÅF att hitta nya kunder till vårt sortiment.

Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och gärna med erfarenhet av tidigare försäljning inom byggsektorn mot proffsändvändare.

Du kommer att arbeta med Makitas produkter för demonstration och försäljning mot slutkund och bör kunna presentera, argumentera för samt utbilda i marknadens bredaste och mest kompletta proffsprogram.

Du kommer att arbeta i ett säljteam med 16 personer där ni är 4 st slutkundssäljare. I tjänsten ingår det att ansvara för ett eget demolager och en verktygsbuss. Det kommer även att förekomma utbildningar mot slutkund ute på fältet tillsammans med ett antal andra maskindemonstrationer. Resor och övernattningar sker regelbundet (30-40 övernattningar/år). Körkort är ett krav och du utgår från hemmet.

UTBILDNING/ ERFARENHET

För att lyckas i tjänsten som slutkundssäljare ser vi gärna att du har en gymnasieutbildning och några års arbetslivserfarenhet inom branschen. Gärna som säljare från vårt ÅF led eller att du idag jobbar med försäljning mot byggsektorn. Tjänsten kräver att man har ett genuint intresse för verktyg och teknik. Du ska kunna hålla presentationer inför större grupper av människor och förstå och tala fackspråket.

För att du ska trivas i tjänsten drivs du av att ge god service, kommunicerar väl och har en förmåga att förstå och bemöta kundens behov och efterfrågan.
Du ska även trivas att arbeta med långsiktig kundutveckling och bygga relationer. Du har en stark egen drivkraft och känner att Du har mycket att tillföra Sveriges proffsigaste säljkår.

FÖRETAGSBESKRIVNING

Makita Corporation är ett av världens största verktygs-producerande företag som med 100 års erfarenhet utmärker sig för sin utmärkta prestanda och höga kvalité. Makita finns representerade på alla kontinenter med över 40 dotterbolag. Makita Sverige etablerades i september 2008 och är en filial till Makita Oy, Finland. Totalt arbetar idag 45 personer på kontoret i Sollentuna.

Läs mer om Makita Sverige på www.makita.se.

VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?

Ring vår försäljningschef Anders Dahl på tel. 070-109 22 18.

ANSÖKAN

Skicka din ansökan och CV snarast då urval och intervjuer sker löpande. Ansökan skickas till anders.dahl@makita.se

Välkommen med din ansökan!