Makitas 12V CXT sortiment växer ytterligare - nu över 20 maskiner

Nyhet   •   Mar 28, 2018 09:00 CEST

Makitas 12V CXT sortiment växer ständigt. Det som började med en borrskruvdragare, en slagborrmaskin och en slagskruvdragare under våren 2016 har idag utökats till över 20 maskiner i flera olika kategorier.

CXT seriens början

Under våren 2016 lanserade Makita Sverige sin nya serie maskiner märkta CXT. Märkningen står för Compact eXtreme Technology, och innebär att maskinerna är kompakta och lätta samtidigt som de är robusta och har ett batteri som klarar av arbete även under mycket krävande omständigheter. Stor vikt har också lagts vid komfort och ergonomi, allt för att göra arbetsdagen så bekväm och enkel som möjligt.

CXT seriens framtid

Idag innehåller serien 12V CXT över 20 maskiner, allt från slagskruvdragare och slagborrmaskin till vinkelborrmaskin, gipssåg, dammsugare och mycket mer. CXT serien utökas kontinuerligt och inom kort kommer 12V familjen att utökas med fler kompakta och tåliga verktyg.

Några av de senaste nyheterna

HR166DZ kolborstfri kombihammare
HR140DZ kombihammare