Mäklarhusets nya webb

Mäklarhuset lanserar ny sajt med målet att skapa den bästa digitala bostadsupplevelsen

Mäklarhuset har en av Sveriges mest välbesökta hemsidor med över 100 000 besök per dag. Idag lanseras en ny version. Med snabbhet, ny design, och en förbättrad användarupplevelse vill Mäklarhuset vässa branschens bästa digitala bostadsupplevelse. Sajtuppdateringen innebär även ett ökat fokus på kommersiella fastigheter.

– Mäklarhuset vill vara ledande i mäklarbranschens digitala utveckling. Vi är ensamma med ett eget utvecklingsteam in-house, och har redan idag en av Sveriges mest välbesökta webbplatser. Med den nya sajten vill vi utveckla den digitala bostadsupplevelsen ännu mer genom en snabbare, användarvänlig och visuellt attraktiv sajt, säger Erik Wikander, vd Mäklarhuset.

Mäklarhusets webb har tidigare utsetts till Sveriges bästa mäklarwebb av Web Service Award. Den nya sajten, som lanseras idag, får en laddningstid som är upp till tio gånger snabbare än tidigare. Sajten stöder bilder i full HD och visning av objekt i Virtual Reality. Dessutom adderas flera tekniska funktioner, bland annat blir det nu möjligt att även via mobilen virtuellt bygga om och renovera köket i bostadsannonserna.

Ny sektion för kommersiella fastigheter och förbättrad konvertering

På den nya sajten får Mäklarhusets affärsområde kommersiella fastigheter för första gången ett helt eget utrymme på sajten, vilket gör fastigheterna mer lättillgängliga och attraktivt presenterade. De underliggande tekniska förbättringarna på sajten kommer även bidra till ökad trafik till sajten och ökad konvertering, för såväl Mäklarhuset som företagets partners.

– Slaget om kunderna sker online. Attraktiva, digitala bostadspresentationer är centralt för att locka kunder och försäljning. I kombination med tekniska förbättringar som driver ökad trafik kan vi skapa tydliga och unika mervärden för både våra privata och kommersiella kunder, säger Erik Wikander, vd Mäklarhuset.

Mäklarhuset är Sveriges största, icke franchisedrivna, privata mäklarföretag med cirka 550 medarbetare på över 100 fristående, lokala kontor runt om i Sverige och i delar av Spanien. Mäklarhuset har, enligt Svenskt Kvalitetsindex, haft Sveriges nöjdaste kunder åtta år i rad – 2008-2015 – och placerade sig på andraplats 2016. Mäklarhuset grundades 1973 och har sitt huvudkontor i Göteborg.