Kristoffer Tamsons (M) vald till ny ordförande för Mälardalsrådet. Mälardalsrådet styrelse 2019-2021.

Kristoffer Tamsons (M) vald till ny ordförande för Mälardalsrådet

Trafikregionrådet i Stockholm och SL:s ordförande Kristoffer Tamsons (M) har valts till ny ordförande för Mälardalsrådet. Mälardalsrådet samlar 60 kommuner och åtta regioner för att driva gemensamma, parti- och länsöverskridande frågor. Valet gjordes på Mälardalsrådets årskonferens Mälartinget i Örebro den 10 maj.

– Att bli vald till ordförande för Mälardalsrådet känns inte bara hedrande, utan också väldigt roligt. Tillsammans vill jag att regionerna i Mälardalen nu lägger i en ny växel i vårt gemensamma arbete för tillväxt och regional utveckling. Detta för en starkare Stockholm-Mälarregion inte bara till nytta för alla som bor, lever och verkar här, utan för hela Sveriges samlade tillväxtkraft, säger Kristoffer Tamsons (M) trafikregionråd Stockholm, ordförande SL samt ordförande Mälardalsrådet.

I Mälardalsrådet samlas kommunerna och regionerna i Stockholm-Mälarregionen för att driva gemensamma, parti- och länsöverskridande frågor inom exempelvis transporter och kompetensförsörjning. Arbetet är politiskt styrt och leds av representanter från kommunerna och regionerna i de fem länen Stockholm, Uppsala, Västmanland, Sörmland och Örebro.

Mälardalsrådets nya ordförande valdes under Mälardalsrådets årskonferens Mälartinget i Örebro den 10 maj. Under två dagar har Mälartinget samlat över 350 politiker över block-, kommun- och länsgränserna för diskussioner om gemensamma framtidsfrågor för Stockholm-Mälarregionen.

Styrelsen för Mälardalsrådet 2019-2021.

Mälardalsrådet driver medlemmarnas frågor för konkreta resultat inom infrastruktur, innovation, kompetensförsörjning, maritim samverkan och internationella jämförelser. Vi samlar Stockholm-Mälarregionens kommuner och regioner till en dynamisk mötesplats för politik, näringsliv och akademi.

Läs mer på www.malardalsradet.se