Årets personaldirektör inom employer branding jobbar på Mälarenergi.

Företaget Universum har utsett Mälarenergis Hr-chef, Lina Öberg till årets personaldirektör 2017. Varje år delar de ut pris till människor och organisationer som varit framstående inom just employer branding.

Vinnarna utses av en jury bestående av personer med stor kännedom om marknaden och insyn i de aktuella företagen och organisationerna. Universums motivering lyder:

"Årets personaldirektör är en person som framgångsrikt arbetat mot en gemensam framåtanda utan att tappa företagets grundläggande värdegrunder. Hon har förmågan att stärka den interna kulturen och bidra till en positiv atmosfär, samtidigt som hon bibehåller företagets fokus på att ständigt ligga i framkant och utvecklas. Hennes moderna och genuina approach bidrar på så sätt till den positiva stämning vi alla vill ha på en arbetsplats. Juryn har därför utsett Lina Öberg, Mälarenergi till årets personaldirektör"

Jag är naturligtvis mycket glad och stolt över priset och att Mälarenergis arbete uppmärksammas på detta sätt, säger Lina Öberg, Hr-chef på Mälarenergi. Hon fortsätter: - Vi har förmånen att arbeta i en koncern, där man förstår värdet av ett starkt arbetsgivarvarumärke och hur det bidrar till vår framgång. Vi vet att medarbetare som blir sedda, hörda och bekräftade trivs och presterar bättre. Tar vi hand om våra medarbetare så attraherar vi också framtidens medarbetare. Alla våra medarbetare är bärare av detta och visar det genom sin vilja och sitt engagemang för att utveckla och utvecklas med Mälarenergi.

Detta pris stärker Mälarenergi och bekräftar att de är på rätt väg, men långt ifrån framme. Mälarenergi fortsätter att ligga i framkant med sitt hr-arbete, och håller nu på med ett reaseracharbete inför en helt ny strategisk plan för 2020-2023 där frågor som berör strategisk kompetensförsörjning kommer att ha en fortsatt viktig roll.

Om Universum
Universum är ett företag som bidrar till att utveckla och stärka andra företags arbetsgivarvarumärke. Det gör de genom att delge kunskap om de talanger som företag vill rekrytera samt genom att erbjuda lösningar för att nå ut till rätt talanger med rätt budskap. Sedan grundandet 1988 har fokus varit att hjälpa arbetsgivare att hitta och attrahera sina framtida nyckelpersoner och att hjälpa talanger hitta sina framtida drömarbetsgivare. De genomför årligen Sveriges största karriärundersökningar bland studenter och yrkesverksamma med över 40 000 deltagare. Läs mer om Universum här: http://universumglobal.com/locations/sweden/

Lina Öberg, Hr-chef Mälarenergi AB
lina.oberg@malarenergi.se

Mälarenergi är ett infraserviceföretag som består av ca 700 medarbetare. Vi finns nära kunderna i Mälardalen och till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla samt snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.