Besök Mälarenergi på Bomässan i Västerås.

Den 23-25 september genomförs Bomässan i ABB Arena Syd i Västerås. Mälarenergi kommer att finnas på plats i en egen monter för att berätta om hållbara erbjudanden såsom solel, elbilsladdare, energieffektivisering mm.

På plats i Mälarenergis monter kommer alla besökare att kunna ställa frågor till Mälarenergis kunniga personal inom de olika områden som rör företagets alla leveranser. Det kan handla om frågor som t ex fjärrvärme och smarta värmeväxlare, hur man producerar egen solel, vilken elbilsladdare man ska skaffa, hur energieffektivisering fungerar och vilket elavtal man ska teckna.

Mälarenergi finns i monter 206 och bjuder så klart alla besökare på Svealands godaste vatten. Besökarna kan även passa på att prata om stadsnät och fiber med Fibra i monter 207.

• energieffektivisering
  • elbil
  • solel

Mälarenergi är ett infraserviceföretag som består av ca 670 medarbetare. Vi finns nära kunderna i Mälardalen och till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla samt snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.