Bostadsområdena Råby och Vallby i nytt ljus

Bostadsområdena Råby och Vallby i Västerås får ny gatubelysning. Mälarenergi Elnäts entreprenadavdelning har via upphandling fått uppdraget av Västerås stad att ersätta områdenas befintliga gatubelysningsarmaturer.

Under året har Västerås stad genomfört en upphandling där Mälarenergi Elnäts entreprenadavdelning fått i uppdrag att förnya gatubelysningsarmaturen i bostadsområdena Råby och Vallby i Västerås. Totalt ersätts 1 075 gatubelysningsarmaturer av nyare och energisnålare belysning som ger ett vitare ljus. Dessutom byts 292 stolpar ut. Arbetet kommer att genomföras under hösten och beräknas vara färdigt till årsskiftet.

För mer information kontakta:

Mälarenergi Elnät AB
Roger Westlund, Affärsansvarig Entreprenad

• elnät

På Mälarenergi är vi 570 medarbetare som finns nära kunderna i Mälardalen. Till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla, snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till våra företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor

Mälarenergi Elnät AB ägs till 65,1% av Mälarenergi AB, övriga ägare är kommunerna Arboga, Hallstahammar och Köping. Mälarenergi Elnät ansvarar för elöverföring i Arboga, Hallstahammar, Kungsör, Köping och Västerås. Vårt mål är att förädla elnätet och ge säkra leveranser till våra kunder. Utöver elföverföring bedriver företaget entreprenadverksamhet inom elkraft vilket främst vänder sig till övriga delar av Mälarenergiconcernen, ägarkommunerna och industrier i Mälardalen.