​Finspångs Tekniska väljer Mälarenergi Elhandel som partner

Finspångs Tekniska är det senaste i raden av företag som väljer Mälarenergi Elhandel som partner för sin elhandelsverksamhet.

En av Mälarenergi Elhandels styrkor som partner ligger i att skapa trygghet genom att dela med sig av sin kunskap och rutiner när det kommer till elhandel och försäljning. En viktig del i partnerarbetet är att stötta och assistera under uppstarten av elhandel.

– Vi erbjuder ett färdigt koncept med tillgång till en erfaren inköpsorganisation, personlig service och tillgång till Nord Pool utan egna investeringar. Vi är väldigt glada att Finspångs Tekniska har valt oss som partner och ser fram emot att samarbeta, säger Lars Nilsson, affärsområdeschef på Mälarenergi Elhandel.

Idag är Finspångs Tekniska ett miljöteknikföretag med verksamhet inom bland annat fjärrvärme, avfall och vatten och avlopp. Från den första januari 2019 utökar de sitt utbud med elhandel.

– Vi valde Mälarenergi Elhandel eftersom vi vill ha en trygg och stabil aktör som kan möta de behov vi har. Det är också positivt att Mälarenergi Elhandel har flera andra partnerföretag som vi kan utbyta erfarenheter med. Vi har även väldigt roligt när vi arbetar tillsammans, säger Paul Barath, VD på Finspångs Tekniska.

Mälarenergi Elhandel satsar mycket på partnersamarbeten. Genom ett partnerskap kan vi hjälpa andra företag att starta upp elhandelsförsäljning. Det rör sig ofta om företag som i dagsläget har elnät och/eller fjärrvärme, men som vill erbjuda sina kunder en helhetslösning där elhandel ingår.

För mer information:
Lars Nilsson, affärsområdeschef på Mälarenergi Elhandel
lars.nilsson@malarenergi.se

Paul Barath, VD Finspångs Tekniska
paul.barath@finspangstekniska.se

Mälarenergi är ett infraserviceföretag som består av ca 750 medarbetare. Vi finns nära kunderna i Mälardalen och till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla samt snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.