Inbjudan till pressträff - Mälarenergi gör det enklare att äga elbil.

I sitt nya erbjudande till privatpersoner underlättar Mälarenergi ägandeskapet för alla som har eller funderar på att skaffa elbil.

Mälarenergi bjuder in media torsdag den 22 oktober kl 10.00 för att ta del av det senaste erbjudandet för privatpersoner, nämligen laddpaket för elbilar. Med Mälarenergis skräddarsydda paket som är avsett för villor möjliggörs en trygg laddning av elbil som är upp till sex gånger snabbare än laddning via ett vanligt eluttag. Laddstationen har en inbyggd säkerhet och Mälarenergi ser till att konfigurera laddaren beroende på kundens val av bilmodell. Det här erbjudandet är en del i företagets långsiktiga plan att utveckla regionens infraservice.

Under träffen kommer Mälarenergi att visa upp nyligen installerade laddstationer vid företagets huvudkontor och demonstrera hur dessa fungerar. De kommer dessutom att berätta om det fortsatta arbetet med att utveckla och bygga upp en infrastruktur för laddning i regionen. Det handlar helt enkelt om att förse samhället med kapacitet som leder till ett ökat användande av ett hållbart transportmedel – nämligen elbilen.

När: 22 oktober kl 10.00
Plats: Mälarenergis kontor, Sjöhagsvägen 3

Anmälan och mer information:

Jocke Höök
Pressansvarig – Mälarenergi AB
jocke.hook@malarenergi.se

• elbil

Mälarenergi består av ca 600 medarbetare som finns nära kunderna i Mälardalen. Till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla, snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till våra företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.