Invigning av Mälarenergis nya 82,5 meter höga ackumulatortank i Västerås

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2019 08:54 CEST

På torsdag inviger Mälarenergi den 82,5 meter höga ackumulatortanken eller den gigantiska "termosen", som nu står vid Kraftvärmeverket längs Sjöhagsvägen i Västerås.

26 miljoner liter vatten. Så mycket rymmer den och vattnet kommer vi att använda för att jämna ut produktionen av fjärrvärme under riktigt kalla vinterdagar. För alla som har fjärrvärme betyder det ännu tryggare och säkrare leveranser av värme för både huset och varmvattnet i kranen.

Välkommen att bevaka invigningen på plats vid ackumulatortanken på torsdag 25 april kl 14.00.

Om du kör bil kommer du närmast genom att ta vägen från Kraftvärmeverkets baksida, se karta.

Mälarenergi är ett infraserviceföretag som består av ca 750 medarbetare. Vi finns nära kunderna i Mälardalen och till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla samt snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.

Kommentarer (0)

Kommentera