Laddregion Mälardalen erbjuder över 1000 laddare för elbilar.

Nu tas nästa steg i Mälarenergis infrastruktursatsning för laddning av elbilar.

Mälarenergi har inom sin egen region än så länge etablerat 30 laddare och kan tillsammans med samarbetspartnern Fortum Charge and Drive erbjuda sina kunder att ladda sina elbilar vid 1000 laddare i hela norden. Allt är tillgängligt med samma laddkort som kunden erhåller när Mälarenergi nu släpper sin betallösning för laddning av elbilar.

Börja ladda redan idag
Via Laddregion Mälardalens hemsida http://laddregion.se/ skapar kunden ett konto och kan sedan börja ladda sin elbil direkt genom att använda en webb-app på sin telefon. På hemsidan finns också en karttjänst där alla laddstationer som är tillgängliga att ladda via kortet eller webb-appen finns utmärkta.

Projektet fortsätter att växa och det är nödvändigt för att möjliggöra användandet av elbil i vår region men också i hela landet. Vi har etablerat 30 laddare och vårt mål är hundratals inom ett par år i samarbete med våra partners som deltar i satsningen, säger Nicklas Hällman som är projektledare för Laddregion Mälardalen. Vi skapar förutsättningar för en hållbar utveckling inom fordonsanvändande och det är viktigt att det fungerar enkelt och smidigt för kunden, avslutar Nicklas.

Nicklas Hällman – projektledare Laddregion Mälardalen, Mälarenergi Elnät
nicklas.hallman@malarenergi.se