Mälarenergi bjuder in till en dag i vattnets tecken.

Söndag den 22 april kommer Mälarenergi att öppna upp och visa sina anläggningar i Västerås där de producerar Svealands godaste dricksvatten samt tar hand om avloppsvattnet. Alla är välkomna på besök.

Under dagen kommer Mälarenergi att visa och förklara hur de producerar dricksvatten och distribuerar det till hushållen i Västerås samt hur de sedan tar emot och renar vattnet igen innan det skickas tillbaka till Mälaren.

Det ordnas aktiviteter för både vuxna och barn samt guidade turer på vattenverket och reningsverket. Mälarenergi bjuder på kaffe och fika samt möjligheter för en lättare lunch.

Passa på att besöka eventet och prata med Mälarenergis experter om allt som handlar om vatten.

Datum: 22 april
Tid: kl 10-16
Plats: Kungsängens avloppsreningsverk, Verksgatan 1

Läs mer om eventet på Mälarenergis hemsida:

Jocke Höök, Pressansvarig – Mälarenergi AB
jocke.hook@malarenergi.se