Mälarenergi bjuder in till visning av Kraftvärmeverket

Nu till helgen, i samband med Bygga Bo-mässan i Västerås den 19 och 20 september, bjuder Mälarenergi in allmänheten till guidade visningar i Sveriges största kraftvärmeverk och specifikt den nya anläggningen Block 6.

Visningarna hålls:
Lördag den 19 september kl. 10.30 och 13.00
Söndag den 20 september kl. 10.30 och 13.00

Biljetter till visningarna hämtas kostnadsfritt i informationsdisken på Bygga Bo-mässan i ABB Arena syd i Västerås. Det är också därifrån som bussar kommer att avgå för att transportera besökare till och från Kraftvärmeverket. Observera att det endast finns ett begränsat antal platser.

Ta chansen att se Sveriges största kraftvärmeverk och lär mer om hur den nya anläggningen Block 6 fungerar, som är den största av sitt slag i hela världen.

Jocke Höök
Pressansvarig Mälarenergi AB
jocke.hook@malarenergi.se

• block 6
  • kraftvärmeverket

Mälarenergi består av ca 600 medarbetare som finns nära kunderna i Mälardalen. Till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla, snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till våra företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.