Mälarenergi nytt partnerföretag i SynerLeap – tillsammans skapar vi innovationer för framtiden

Strävan mot det hållbara samhället och nya kundkrav driver på utvecklingen av nya tjänster och ny teknik. För att nå de mål som satts upp för en hållbar utveckling krävs små och stora strukturella förändringar. Mycket av det arbetet ligger hos näringslivets innovationskraft. Där kan vi från Mälarenergi vara med och bidra.

Genom att vara en del av det innovationssystem som SynerLeap skapat kan vi tillsammans bidra till att utveckla marknaden där vi verkar – tjänster inom infraservice. Som partnerföretag knyter vi kontakter och kan tillsammans med startupföretagen hitta nya lösningar för en hållbar framtid. Mälarenergi är en stark regional aktör där vi själva som företag är en viktig del av utvecklingen.

– Vi och våra kunder befinner oss mitt i en omställning där vi behöver accelerera hållbarhetsarbetet, från det traditionella energisystemet till nya förutsättningar på marknaden med kundkrav, digitalisering och nya affärsmodeller som driver utveckling. Här ser vi att samverkan med SynerLeap och de innovationsföretag de har attraherat kan vara en viktig del i vår utveckling mot att bli ett infraserviceföretag med kunden i fokus”, säger Niklas Gunnar, vd för Mälarenergi AB

Vi är mycket glada för att nu bli en tydlig del i Västerås plattform för innovationer. Att tillsammans med andra arbeta för att gynna både våra kunder, företagandet och hållbarhetsarbetet.

Nya samarbetspartners med SynerLeap som presenterades idag är förutom Mälarenergi även Westinghouse och innovationsnätverket Automation Region. SynerLeap har även flyttat till nya lokaler för att expandera sitt innovationsekosystem.