Magnus Eriksson blir chef för affärsområde Värme på Mälarenergi AB

Ny affärsområdeschef för AO Värme blir Magnus Eriksson. Efter extern rekryteringsprocess tillträder Magnus direkt 1/10 och kommer att ingå i Mälarenergis koncernledning. Magnus har erfarenhet från marinen, kraftindustrin och konsultverksamhet. Han började 2008 som projektchef på AO Värme och har de senaste 5 åren varit chef för Anläggningsutveckling med ansvar för optimering och långsiktig utveckling av AO Värmes anläggningar.

– Det är riktigt roligt att Magnus, som har lång erfarenhet från Mälarenergi, är den som till slut är det självklara alternativet. Det visar också att vi lyckas med vår interna utveckling av medarbetare. Magnus utgångpunkt i sina värderingar med att stärka andras styrkor och att verka tillsammans för alla som lever här har haft stor betydelse i vårt val. Hans ledarskap med mycket involvering skapar förståelse för vart AO Värme är på väg och vad som kommer att krävas framåt. Det kommer att vara en stor tillgång för oss, säger Niklas Gunnar, vd på Mälarenergi AB.

– Jag är stolt och glad över möjligheten att få utveckla och utvecklas med AO Värme. Vi och hela branschen har en del utmaningar men även stora möjligheter framöver, och jag ser fram emot att fortsätta denna resa tillsammans med mina chefer och medarbetare, säger Magnus Eriksson.

Niklas Gunnar, koncernchef Mälarenergi AB

• fjärrvärme
  • kraftvärmeverket

Mälarenergi är ett infraserviceföretag som består av ca 750 medarbetare. Vi finns nära kunderna i Mälardalen och till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla samt snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.