Ny elhandelschef på Mälarenergi.

Från och med april är Eva Söderberg ny affärsområdeschef för Mälarenergis Elhandel. Eva har lång erfarenhet av branschen och av Mälarenergi. Hon har de senaste 12 åren varit koncerncontroller och suttit med i Mälarenergis koncernledning. Affärsområde Elhandel har 31 medarbetare och cirka 160 000 kunder.

- Jag är oerhört glad och tar med stor ödmjukhet över rollen som affärsområdeschef för Elhandel.
Affärsområdet går väldigt bra och det är ett samspelt och kompetent lag som jag blir chef över. Elbranschen står inför stora utmaningar de närmaste åren med förändringar som ”En kontakt för kunden” och målsättningen att det ska bli en gemensam nordisk slutkundsmarknad. Jag tycker att det ska bli jättespännande att ansvara för att fortsätta utveckla Mälarenergis position på elmarknaden,
säger Eva Söderberg.

För ytterligare information, kontakta:

Lisa Kilestad
Presskontakt Mälarenergi AB
lisa.kilestad@malarenergi.se

Johan Lövqvist
Marknadsansvarig Elhandel Mälarenergi AB
johan.lovqvist@malarenergi.se
021- 39 52 90

• elhandel

På Mälarenergi är vi 600 medarbetare som finns nära kunderna i Mälardalen. Till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla, snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till våra företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor.