​ABK går fullt ut med Geoenergi!

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2016 07:00 CET

Vård- och omsorgsboendet i Arkelstorp får Geoenergianläggning från Malmberg

Vård- och omsorgsboendet på Tollarevägen i Arkelstorp kommer få en komplett geoenergianläggning för värme och varmvatten. Malmberg designar och utför hela anläggningen på totalentreprenad. Två värmecentraler installeras och energibrunnar borras för ett slutet kollektorsystem. Dagens uppvärmning med oljepanna och pelletspanna byts således ut.

AB Kristianstadbyggen har tagit ett inriktningsbeslut angående uppvärmning av sina fastigheter och har satt som mål att vara helt fossilfria under 2018. Under våren 2017 kommer dessa fastigheter i Arkelstorp vara klara med miljövänlig uppvärmning.

Kontaktperson, Malmberg för projektet är MArieLöfdahl, marie.lofdahl@malmberg.se, 044-7801800

Kontaktperson, ABK för projektet är driftchef Jim Fäldt, jim.faldt@abk.se, 044-7803200

Om ABK

AB Kristianstadsbyggen (ABK) är kommunens största bostadsbolag. Huvuduppgiften är att bygga nya fastigheter och att förvalta de ca 8 900 bostäder och 300 kommersiella lokaler.

Malmberg är ett miljöteknikföretag med fokus på utförande av anläggningar för vattenrening, biogas, geoenergi och borrning. Vårt huvudkontor ligger i Åhus nära Kristianstad. Vi är familjeägda sedan 1866 och vi är 180 medarbetare som arbetar för en bättre miljö under devisen ”Ren energi. Rent vatten”.

Kommentarer (0)