Bostadsrättsföreningen i Malmö väljer Malmberg EnerGeo®.

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2019 12:00 CET

HSB Brf Elisetorp i Arlöv med 390 lägenheter har redan investerat i solpaneler och fortsätter nu hållbarhetsresan med geoenergianläggning från Malmberg

Bostadsrättsföreningen i Elisetorp i Arlöv utanför Malmö investerar i ny anläggning för värme och varmvatten från Malmberg Geoenergi. Det är en aktiv förening som sedan tidigare har påbörjat sin energiomställning mot klimatsmarta lösningar. 3000 kvm solpaneler är redan installerade på hustaken och 30 ladduttag för elbilar har satts upp.

HSB-föreningen hade sen tidigare uppvärmning via fjärrvärme men tar nu ett kliv mot att bli mer självförsörjande av de 390 lägenheter med geoenergi.Malmberg utför en geoenergianläggning på totalentreprenad åt föreningen som innefattar komplett energiborrning och prefabricerad energicentral med Malmberg enerGeo® inklusive smart styrsystem för energiproduktion av värme och varmvatten. Projektet påbörjas med energiborrning i februari månad och ska vara klart under 2019.

Energibesparing av köpt energi beräknas till ca 67%, vilket motsvarar den gratisenergi som kan nyttjas från marken!

Malmberg är ett miljöteknikföretag som designar, bygger, underhåller och supporterar anläggningar för vatten, biogas och geoenergi. Omsättning är cirka 500 MSEK med 170 anställda. Företaget grundades redan 1866 och är familjeägt i femte generationen. Malmberg arbetar för en bättre miljö under mottot "Ren energi. Rent vatten."

Kommentarer (0)

Kommentera