Malmberg Miljöhantering förvärvar Rörkontroll AB

Malmberg Miljöhantering expanderar och har vid årskiftet förvärvat företaget Rörkontroll AB. Rörkontroll AB utför TV-inspektion av rörledningar med dimensioner från 50 - 800 mm i diameter. Företaget har byggts upp av Micael Östergren som besitter en gedigen kompetens och med mer än 30 års erfarenhet i bagaget. Utrustningen som används är den modernaste i sitt slag och helt mobil. Micael Östergren är anställd i Malmberg Miljöhantering AB och arbetar med denna tjänst nu.

”Det är fantastiskt roligt att få in denna kompetens hos Malmberg Miljöhantering och att Micael Östergren blir en del av vårt team. Micael är en legend vad gäller TV-inspektion av rörledningar och det gör oss ledande i ett slag inom detta område, säger Mikael Persson, affärsområdeschef Malmberg Miljöhantering.”

Om Malmberg Miljöhantering

Malmberg Miljöhantering AB är ett innovativt miljö- arbetsmiljö- och kvalitetscertifierat serviceföretag i Kristianstad som hjälper kommuner, fastighetsägare, industrier, byggföretag och privatpersoner med avloppsspolning, slamsugning, och torrsugning. Tryggt och alltid med miljön i fokus. Företaget är ett helägt dotterbolag till MalmbergGruppen AB där även bolagen Malmberg Water AB och Malmberg Borrning AB ingår.