Malmberg Triton® till Älmhults VV

Pressmeddelande   •   Mar 18, 2020 07:15 CET

Illustrationsskiss över vattenverket i Älmhult. Bild: Älmhults Kommun

​För att säkra dricksvattenförsörjningen och öka driftsäkerheten i framtiden har politikerna i Älmhults kommun beslutat att vattenverket i Älmhult ska genomgå en om- och tillbyggnation.

När projektet är klart hösten 2021 så kommer Älmhults VV att filtrera sitt dricksvatten med hjälp av det effektiva filterbottensystemet Triton®.

Malmberg Triton® är ett robust, underhållsfritt och effektivt filtersystem som passar utmärkt i öppna filterapplikationer både på vattenverk och reningsverk.

Fördelarna med Malmberg Triton är många, exempelvis den höga driftsäkerheten tillsammans med kundens ekonomi. Triton®-systemet har en mycket effektiv backspolning på grund av filtermodulernas effektiva utformning och kan med fördel kombineras med luftspolning. Sammantaget genererar det mindre spolvattenmängder, reducerade spolvattenmagasin samt att andelen producerad mängd vatten ökar.

Är du intresserad av att veta mer om Malmberg Triton®? Tveka inte då att ta kontakt med oss!

Malmberg är ett svenskt miljöteknikföretag. Vi förser kommuner och industri med vattenrening, biogas, geoenergi, brunnsborrning och miljöhantering. Malmberg är ett familjeföretag sedan 1866 som arbetar för en bättre miljö under devisen ”Ren energi. Rent vatten.”

Kommentarer (0)

Kommentera