Äntligen Februarilov och Kul i Fem!

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2011 15:30 CET

Firar du februarilovet i Malmö? Då är Kul i Fem-programmet något för dig! Programmet är fullmatat med roliga "prova på"-aktiviteter för alla som går i grundskolan i Malmö.

Oavsett var du bor eller vad du är intresserad av så finns det spännande saker som händer runt om i staden. I fem fartfyllda dagar har du möjlighet att prova
på massor av häftiga och annorlunda aktiviteter.

Årets Kul i Fem-program innehåller allt från ridläger, dansklasser, pyssel och teater, till basket, kampsport och massor av olika idrotter.

Flera av aktiviteterna anordnas på mötesplatser runt om i staden; Aq-va-kul, Bellevuestadion, Betaniaplan, Föreningarnas hus och Stadionområdet.

Förutom på de stora mötesplatserna arrangeras även aktiviteter i föreningslokaler och idrott- och fritidsanläggningar i samtliga av Malmös stadsdelar. Sammanlagt är cirka 60 föreningar med under Kul i Fem. Även fritidsgårdar och institutioner så som Malmö Museer, Malmö Opera, Stadsbiblioteket, Drömmarnas hus och Garaget bjuder på aktiviteter.

En del av aktiviteterna kräver föranmälan och kanske någon avgift, men många är gratis och kräver ingen anmälan. Allt är tydligt utmärkt i programmet med ett hjärta = gratis och ett utropstecken = ingen föranmälan.

Kul i Fem-programmet är sammanställt av fritidsförvaltningen i samarbete med Malmös föreningar, institutioner och stadsdelsförvaltningar. Programmet har skickats ut till alla elever i grundskolan under vecka 6 och 7, men det går också att ladda ner på www.malmo.se/kulifem

För ytterligare information kontakta Anna Ingloff, fritidsförvaltningen,
040-34 28 62, 0707-34 24 04, anna.ingloff@malmo.se

Psst! Missa inte att följa oss på www.facebook.com/kulimalmo