Äntligen Februarilov och Kul i Fem!

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2013 08:40 CET

Under februarilovet erbjuds Malmös barn och unga en mängd prova på-aktiviteter. I utbudet finns exempelvis kampsport, teater, dans, ridsport och en massa annat kul. Ett 60-tal föreningar deltar i Kul i fem-programmet.

För många är februarilovet ett sportlov, och Kul i fem är självklart fullmatat med massor av sport! Men det ska finnas något för alla i lovprogrammet, och är man intresserad av djur, teater, spel eller något annat inom kreativt och skapande så finns det också mängder av roligheter att prova på. Oavsett ålder, stadsdel och kön.

Bakom Kul i fem står Malmö stads fritidsförvaltning, i samarbete med stadens föreningsliv, institutioner och stadsdelsförvaltningar. Syftet är att erbjuda Malmös barn och unga möjligheten till ett aktivt och roligt lov, med stor chans att hitta nya fritidsintressen hos det rika föreningslivet.

Kul i fem finns som;

• tryckt broschyr, som har delats ut i grundskolorna
  • app för smartphones – Kul i Malmö (i App store och Google Play)

– Appen är ett komplement till den tryckta broschyren och till programmet på hemsidan, förklarar Anna Jönsson på fritidsförvaltningen. I appen hittar du snabbt bland alla kategorier. Du kan även kolla efter aktiviteter på en karta, och se vad som händer nära dig, just idag. Ett tips är att samla alla aktiviteter du är intresserad av i en favoritlista, och dela den med dina vänner via e-post eller facebook.

Nyheter

I årets Kul i fem finns mycket nytt att prova! Nyheterna består bland annat av skateboardåkning bara för tjejer, Kung Fu, kampkonsten Capoeira i nya lekfulla former, Rap- och Beatverkstad med filmtema – och mycket, mycket mer...

Mycket gratis och spontant

En del av aktiviteterna kräver föranmälan och kanske någon avgift, men mycket är gratis och helt utan anmälan. Allt är tydligt utmärkt i programmet. Hjärta = gratis, utropstecken = ingen föranmälan.

För ytterligare information

Kontakta Anna Jönsson, fritidsförvaltningen, 040-34 24 89, 0768-66 48 80, anna.38.jonsson@malmo.se, alt Anna Ingloff, fritidsförvaltningen, 040-34 28 62, anna.ingloff@malmo.se

Följ oss även på www.facebook.com/kulimalmo där vi tipsar Malmös barn och unga om fritidsaktiviteter året om.