Bo Andersson ny tillförordnad gatudirektör

Bo Andersson ny tillförordnad gatudirektör

Kommunstyrelsens arbetsutskott beslutade idag att utse Bo Andersson som tillförordnad gatudirektör under perioden 31 oktober 2016 till och med 30 april 2017. Bo Andersson är sedan flera år avdelningschef vid gatukontoret.

Klas Johansson som sedan 2016-03-22 parallellt med sitt uppdrag som fastighetsdirektör varit förordnad som gatudirektör lämnade sitt uppdrag 2016-10-24.

Beslutet har beretts av kommunstyrelsens arbetsgivarutskott i samråd med tekniska nämndens presidium.

- Med sin långa erfarenhet av gatukontorets verksamhet och ledning välkomnar vi att Bo Andersson träder in som tillförordnad gatudirektör, säger Carina Nilsson (S), ordförande i arbetsgivarutskottet.

Carina Nilsson (S), ordförande arbetsgivarutskottet, tel 040-34 12 61

Liselott Nilsson, HR-direktör, tel 0708 48 23 00