Fartfyllt och nutida äventyr i Kryddgården

Drömmarnas hus i samarbete med Sommarscen Malmö bjuder på traditionell berättelse i modern tappning. Med ett nyskrivet manus och nyskriven musik kommer publiken möta över 70 människor på scen. Fredag den 28 juni klockan 18.00 är det premiär för Drömmarnas hus stora satsning detta år, Wanted – Robin Hood.

Wanted – Robin Hood är ett nutida äventyr som bjuder på både humor, igenkänning och en stor smula vass samhällssatir. Drömmarnas hus version av Robin Hood är en fartfylld och musikalisk utomhusföreställning som myllrar av liv och rörelse, människor, körer och dansare.

Drömmarnas hus arbete med uppsättningen försöker skapa och faktiskt genomföra vad de flesta politiker bara talar om – inkludering brobyggande och samarbete. Tillsammans med samarbetspartners, lokala aktörer, professionella skådespelare och amatörer, vuxna och barn bjuder Drömmarnas hus på en fantastisk kulturupplevelse.

Dramatiseringen är gjord av Vanja Hamidi Isacson efter förlaga författad av Boel Forsell. Regissör är Lisa Fry. Musiken är skriven och framförd av Tobias Allvin, som ackompanjeras av Thor Ahlgren och Olle Lind. Kostymören Åsa Gjerstad har designat och skapat kostymer - en skitig futuristiskt 1920-talslook som bara måste ses. I de professionella rollerna ser vi skådespelare som Alaa Rashid, Suzanna Santrac, Anders Blentare, Åsa Cajic och Celia Hakala.

Drömmarnas hus i sammarbete med Sommarscen Malmö.

Wanted – Robin Hood
Plats: Gröningen vid Kryddgården (von Lingens väg 132)

Föreställningar:
Fredag 27 juni kl 18.00
Lördag 28 juni kl 15.00 och 18.00
Söndag 29 juni kl 15.00 och 18.00
Måndag 30 juni kl. 18.00

För vidare info se hemsida; www.drommarnashus.se

Hela Sommarscens program finns på www.sommarscen.se

För mer information kontakta:
Jessica Nilsson, producent/projektledare, Sommarscen Malmö
E-post: jessica.c.nilsson@malmo.se