Första sommaren utan tivoli i Folkets Park.

Första sommaren utan tivoli i Folkets Park.

Än har inte allt kommit på plats, men vi vågar redan nu säga att det tivolit ersatts med blivit en succé! På cykelsafarin cyklas det, på hoppkudden hoppas det, under dansbågen dansas det och från “Folkets röst” agiteras det. Och det kommer hända mycket mer! Redan nu på måndag kommer FunBallz och på tisdag börjar Veteranbilarna köras. Och allt är gratis!

Funballz
På måndag kommer FunBallz med sina höghöjdsstudsmattor och sedan blir det en ny aktivitet varannan vecka. Så här ser planen ut:

Höghöjdsstudsmattor - 2 veckor (2-15/6)
Arena med 4 bumpers - 2 veckor (16-29/6)
Klättertorn - 2 veckor (30/6-13/7)
Spinning jump- 2 veckor (14-27/7)
Hinderbana - 2 veckor (28/7-10/8)

Hoppkudde
Mittemot Far i Hatten har vi placerat en hoppkudde. Den är fylld med luft och hoppbar mellan 7-22.

Veteranbilar
Den 3/6 öppnar en riktig klassiker -Veteranbilarna! Under flera år har det gått att åka veteranbilarna och så också i år. Nu med förändringen att det är gratis!

Cykelsafari
Folkets Park har fått en cykelekbana som är 100 meter lång! På Cykelsafarin kan du testa olika typer av lekcyklar. Vi har sparkcyklar, trehjulingar och balanscyklar som du kan låna gratis varje dag kl 11-18. Övriga tider är det såklart möjligt att cykla med egen cykel.

Sona, interaktiv dansbåge
En spännande nyhet är den interaktiva dansbågen Sona. I den finns det massor av danslekar du kan utmana dina vänner i. Totalt finns det nio olika spel, men alla är inte igång samtidigt. Spelen byts regelbundet så att det alltid är spännande och utmanande.

Mycket mer!
Det finns mycket mer att göra i Parken! Är det fullt under dansbågen hittar du två stora spel precis bredvid: Twister och Target. På vår rosa scen har vi satt en talarstol, Folkets Röst, där du kan sprida dina åsikter för alla som vill höra. Eller varför inte plugga in ett instrument och bjuda på en liten i minikonsert. Och snart kommer det en stor trumma för alla trumsugna!

Kontakt:
Mårthen Gunnarsson, enhetschef Folkets Park, 0709-341215