Fullt upp på Februarilovet!

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2010 13:08 CET

Firar du februarilovet i Malmö? Då finns det massor av spännande saker som händer nära dig. Kul i Fem innebär en fullspäckad vecka med prova på-aktiviteter för barn och ungdomar i grundskolan.

Flera av aktiviteterna anordnas på Aktivitetscenter runt om i staden. I år är dessa: Aq-va-kul, Bellevuestadion, Betaniaplan, Stadionområdet och Föreningarnas hus.

Förutom på de stora centren arrangeras aktiviteter i föreningslokaler och idrott- och fritidsanläggningar i samtliga av Malmös stadsdelar. Sammanlagt är cirka 60 föreningar med under Kul i Fem. Även fritidsgårdar och institutioner så som Malmö Museer, Malmö Opera, Stadsbiblioteket, Drömmarnas hus och Garaget bjuder på aktiviteter.

-          Föreningarna erbjuder ett varierat utbud av prova på-aktiviteter, säger Anna Jönsson, ansvarig för Kul i Fem på Fritidsförvaltningen. Nytt för i år är curling, sabelfäktning och ishockey. Det finns även mycket kulturaktiviteter att välja bland, så som hantverks- och pysselverkstad, modevisning och dansskola.

-          Troligtvis ligger snön kvar under veckan och då finns det även möjlighet att åka skidor på Bulltofta rekreationsområde och i Torup.

Årets Tjejmässa pågår under tisdagen den 23/2 och onsdagen den 24/2 kl 11.00-15.00 i Ungdomens hus. Mässan är gratis och alla tjejer från årskurs 6 och uppåt är välkomna.

Kul i Fem-programmet är sammanställt av fritidsförvaltningen i samarbete med Malmös föreningar, institutioner och stadsdelsförvaltningar. Programmet har skickats ut till alla elever i grundskolan under vecka 5 och 6, men det går också att hitta på www.malmo.se/kulifem

För ytterligare information kontakta: Anna Jönsson , 040- 34 24 89, anna.38.jonsson@malmo.se