Ishockey i världsklass i Malmö

Ishockey i världsklass i Malmö

Nu släpps biljetterna till matcherna i Juniorhockey-VM som kommer till Sverige och till Malmö i år. En fantastisk chans att på hemmaplan vara med och heja fram de revansch-sugna småkronorna och att uppleva unga stjärnor från världens bästa hockeyligor. Boka redan nu om du vill vara säker på en biljett till de hetaste matcherna.Biljetterna säljs exklusivt via Ticnet.se.

Framtidens stjärnor kommer till Malmö

Mellan 26 december 2013 och 5 januari 2014 kommer det att spelas hockey i världsklass på Malmö Arena och Malmö Isstadion. Många av spelarna i de olika landslagen är redan etablerade i sina respektive ligor och bland dem finns hockeyns framtida storstjärnor.

De svenska småkronorna har revansch att kräva in efter finalförlusten mot USA i ryska Ufa för några veckor sedan. I JVM i Kanada 2012 bärgade de hem guldet och till Malmö kommer de alltså med silvermedaljer i bagaget. Kom till Malmö och heja fram ditt favoritlag, känn spänningen och dramatiken på plats. Hockey är som bäst live.

Sagt om Junior VM i ishockey

"JVM är den mest prestigefyllda turneringen för hockeyjuniorer, Sverige har världens bästa juniorer. Bättre än både Kanada och Ryssland. Det är stort. Nästan obeskrivligt stort."
Daniel Brännström Webbsporten.se

"I Malmö älskar vi ishockey. Att få junior-VM till vår stad är extra kul då vi i Malmö arbetar aktivt med att vara en attraktiv evenemangsdestination. Att få stå värd för detta fina evenemang är ytterligare ett kvitto på Malmös kvaliteter som evenemangsstad. Det är med stor glädje jag hälsar alla ishockeyintresserade välkomna till Malmö och junior-VM i ishockey."
Ilmar Reepalu, kommunstyrelsens ordförande, Malmö stad

Biljetterna släpps den 7 febr kl. 09.00. Bokar gör man på www.ticnet.se

JuniorHockey VM spelas i Malmö den 26/12 2013 — 5/1 2014

Plats: Arenorna Malmö Arena och Malmö Isstadion.

För mer information kontakta: Mikael HaglundOrdförande i lokala organisationskommittén för junior-VM 2014Mobiltel: 070–966 69 23