Kom och möt Malmös föreningsliv på söndag!

Söndagen den 18 augusti samlas ett 70-tal av Malmös föreningar på Gustav Adolfs torg, för att informera om och visa upp sina verksamheter för malmöborna.

Datum: söndag 18 augusti
Tid: 11.00-16.00
Plats: Gustav Adolfs torg.

Syftet med Föreningarnas dag är att synliggöra Malmös breda föreningsliv. Under dagen får Malmöborna möjlighet att träffa, få information om och ställa frågor till ett 70-tal föreningar med blandade verksamheter för alla åldrar och intressen.

- Förhoppningsvis hittar många malmöbor ett nytt intresse och att föreningar i sin tur kan rekrytera nya medlemmar, säger Anna Jönsson, föreningssekreterare på fritidsförvaltningen.

På programmet står en fullspäckad dag med uppvisningar på Gatuscenen klockan 11.00-16.00 och introduktion av olika verksamheter på en matta på torget (mellan H&M och Pressbyrån), klockan 11.00-16.00. Konferencier för Gatuscenen är Ehsan Noroozi. Varje förening har ett bord med informationsmaterial på torget.

Miljöförvaltningen delar ut Malmö stads föreningspris för ideella insatser för en hållbar stad. Föreningsprisets syfte är att stimulera och belöna engagemang i hållbarhetsfrågor i stadens föreningsliv.

Medarbetare från fritidsförvaltningen finns på plats i en informationsbod på torget och bistår med kunskap om föreningslivet i stort, hur man hittar sin förening, söker i föreningsregistret och registrerar en ny förening. Även hjälp med att ansöka om Stipendiet Fritidsexpressen finns att få.

Bakom arrangemanget står fritidsförvaltningen och Malmös föreningsliv,
i samarbete med Malmöfestivalen.

Lista över deltagande föreningar, program för Gatuscenen och introduktionsmattan finns på: www.malmo.se/foreningarnasdag

Läs mer om Stipendiet fritidsexpressen på www.malmo.se/fritidsexpressen

För mer information:

Kontakta Anna Jönsson, föreningssekreterare fritidsförvaltningen, telefon