Maria Bengtsson föräras Idrottens Walk of Fame

Vid årets utdelning av minnesplattor på Idrottens Walk of Fame i Malmö föräras Maria Bengtsson en minnesplatta på Stadiontorget i Malmö. Utdelningen sker lördagen den 27 september 2014 klockan 11.15 på Stadiontorget och i pausen av matchen mellan MFF-Mjällby AIF.

Idrottens Walk of Fame invigdes 2009 och är en minnesplats på Stadiontorget för Idrottare som gjort stora idrottsliga framgångar genom tiderna och som har stark koppling till Malmö. Stadiontorget skall bestå av 40 stycken graverade minnesplattor när det är fullt. Med årets platta finns det nu 24 stycken. Se tidigare utmärkelser på www.malmo.se/walkoffame

När: lördagen den 27 september 2014 klockan 11.15.

Plats: Stadiontorget (mellan Swedbank och Malmö stadion) i Malmö.

Fakta Maria Bengtsson

Maria Bengtsson, född 1964. Spelat i Malmöklubbarna BMK Aura och Malmö BK. Maria blev Svensk mästare 17 gånger, varav 12 i damdubbel, 4 i mixed dubbel och en gång i singel. Hon har vunnit två VM-silver, 1985 i mixed dubbel och 1991 i damdubbel samt VM-brons 1989 i damdubbel.

Juryn som utsett årets Malmöidrottare består av:
Frida Trollmyr (S), fritidsnämndens ordförande
Bo Sjöström, fritidsdirektör
Carlos González (V), fritidsnämndens vice ordförande
Tony Rahm (M), fritidsnämndens 2:e vice ordförande
Samt representanter från Malmös idrottsvärld:
Tommy Theorin, ordförande MISO
Roger Gottfridsson, Idrottsmuseets vänner, MIK mm
Anita Torstensson, Skånes handbollsförbund, fd badmintonspelare mm

För mer information om utdelningen, kontakta:
Bo Sjöström, fritidsdirektör Malmö stad, tfn: 040-34 25 67, 0733-30 10 88, bo.sjostrom@malmo.se
Carlos Gonzáles (V), fritidsnämndens vice ordförande, carlos.gonzalez@malmo.se