Maxat höstlov för Malmös barn och unga

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2018 11:52 CEST

Barn och unga i Malmö får fullt upp under höstlovet, det händer massor varje dag runt om i stan. Vad sägs om fäktning, spökvandring och döskalletvål-tillverkning? Eller möte med författare och konstnärer på Malmös bibliotek? Detta är bara några av aktiviteterna som erbjuds barn och unga  6–19 år.

Under höstlovet finns det en mängd olika aktiviteter att ta del av varje dag. För den som vill röra på sig erbjuds allt från fäktning, kampsport och taekwondo till friidrott, innebandy och basket. Moderna Museet bjuder upp till dans i olika former under fem dagar medan Mötesplats Otto breakar loss under två dagar.

För den som är mer intresserad av musik, graffiti, spel och scenföreställningar bjuder till exempel Arena 305 in till en stor ungdomsmässa och Nordic Media Group lär dig filma, fota, redigera och skådespela.

- Höstlovet är en fantastisk möjlighet för Malmös unga att prova något de aldrig gjort förr, säger Susanne Falck, projektledare på fritidsförvaltningen.

Under höstlovet är det även full aktivitet på biblioteken i Malmö där du får lära dig teckna serier, animera, skriva skräckpoesi och skapa konst med pedagoger från Malmö konsthall och Malmö kulturskola, men även träffa författare som Elias Våhlund, Jonatan Järvi och Beppe Singer.

- Vi vill inte begränsa våra aktiviteter till en plats därför ser vi till att våra aktiviteter flyttar runt till olika bibliotek så att fler kan ta del av dem, säger Monika Stanikowska, projektledare på kulturförvaltningen.

För att ta del av alla aktiviteter, besök Kul i Malmö och Malmö Forever:

Malmö Forever
Malmö Forever är en sajt med gratisaktiviteter i Malmö som främst vänder sig till ungdomar från 12–19 år.

Kul i Malmö
Kul i Malmö är en sajt med gratisaktiviteter som främst vänder sig till barn under 12 år.

Kontaktperson: Kul i Malmö
Susanne Falck, projektledare fritidsförvaltningen, 0723-542151, susanne.falck2@malmo.se

Kontaktperson: Malmö Forever
Monika Stanikowska, projektledare kulturförvaltningen, 0707-743411, monika.stanikowska@malmo.se