Mer webb-TV på malmo.se

Nu kommer fler viktiga sammankomster att sändas på malmo.se. Det kan vara konferenser, seminarier, utbildningar, pressträffar med mera.
Sedan tidigare sänder Malmö stad kommunfullmäktiges sammanträden på webben.

– Allt fler väljer att se på webbsändningar - både direkt och i efterhand. Fördelarna är många. Fler kan ta del av information och fakta som många annars inte har möjlighet att ta del av.
Man slipper belasta naturen med onödiga transporter. Och ser man sändningen i efterhand så kan man själv bestämma vilken tidpunkt som passar bäst, säger Malmöstads bild- och filmansvarige Mikael Hellman.

Malmö stad har nu satt den grundläggande tekniken på plats och hur mycket webbsändningar det blir framöver får framtiden utvisa. Men redan på onsdag 20 januari kl.12.30-13.30 presenteras Malmö stads välfärdsredovisning och undersökningen ”Malmöelevers levnadsvanor 2009” via webb-tv på malmo.se.

- Det är ett stort material som berör många interna och externa målgrupper och vi kan inte bjuda in alla fysiskt. Webb-tv möjliggör att informera och sprida kunskap om resultatet till många samtidigt, säger Dolores Peraic, informatör på Stadskontorets folkhälsoenhet.

Sändningen på onsdag visas på malmo.se/webbtv

Kontakt
För ytterligare information kontakta huvudbildredaktör Mikael Hellman, Stadskontoret, E-post: mikael.hellman@malmo.se, tel: 040-34 17 82 alt. 0734-323219.
Eller: Gunilla Konradsson, tf informationsdirektör 040 - 34 40 47