Pressvisning av Malmös grönaste fest!

Kom, se och fotografera sluttampen på byggandet av de fantastiska utställningsträdgårdarna. Träffa trädklättringsinstruktör Tim Kovar och berättaren Christina Claesson. Passa på att intervjua någon av utställarna eller vår slottsträdgårdsmästare John Taylor.

Välkommen på pressvisning inför Malmö Garden Show – torsdag den 31 maj kl. 14.00,  loungetältet vid utställningsträdgårdarna – se bifogad karta.

-Välkommen till en jordnära, kreativ och skön trädgårdsfest! Vi hoppas att ännu fler bli inspirerade till att odla efter helgens arrangemang, hälsar slottsträdgårdsmästare John Taylor.

Något för alla
Ponnyridning och sagoträd för de yngsta, trädklättring för de äventyrslystna; dessutom musik i trädgården och mysiga serveringar – här finns något för alla.

Passa även på att åka ”sillabåt” och upplev parken ur ett nytt perspektiv!

Vackra utställningsträdgårdar
En av höjdpunkterna under Malmö Garden Show är alla de fantastiska och inspirerande utställningsträdgårdarna. I år medverkar bland andra Hovdala Slott, Linköpings kommun och Katrinetorp/Torup med stora trädgårdar.  Dessutom spännande miniträdgårdar som ”Ätlig innergård” av Concrete Farming och ”Vintage Garden” av Hvilan utbildning med flera.

Inspirerande Citybalkonger
Vackert och lättskött, klimattänkande, grönskande eller charmigt vildväxande – vilken typ av balkong föredrar du? Under Malmö Garden Show visar fyra utställare upp inspirerande gröna rum i stadslivet.

Närproducerat
Samtliga försäljare håller hög kvalité och merparten är lokala, skånska producenter.

I mattälten kan man bland annat smaka på hjortkorv med bröd från Bonnarps hjortgård, getost från Hven, honung från Degeberga; eller njuta av sötsaker från Madame Marzipan och Sveas karamellkokeri.

Det är fri entré till arrangemanget och alla aktiviteter är avgiftsfria.

Välkommen till Slottsträdgården och Malmö Garden Show!

Öppettider Malmö Garden Show:

fredag 1 juni 10-18, lördag 2 juni 10-16 samt söndag 3 juni 10-16.

Plats: Slottsträdgården och Mölleplatsen

Kontakt:

Petra Elmquist – projektledare: petra.elmquist@malmo.se,
tel: 0709-34 15 62

John Taylor – Slottsträdgårdsmästare: john.taylor@malmo.se ,
tel: 073-438 64 15

Annika Blomquist – Informationsansvarig: annika.blomquist@malmo.se, tel: 0709 34 14 79

www.facebook.com/malmogardenshow

www.malmo.se/malmogardenshow