Radiostyrd modellbåt eller prova-på riktig segling

Segling för stora och små, människor och båtar

I Västra hamnen vid hamnkontoret (Propellergatan) finns det fram till och med fredag, den 28 juli, möjlighet att prova-på-segling. Det går att välja på att segla radiostyrda modellbåtar i hamnen eller hänga med ut i en riktig segelbåt på havet eller prova båda. Malmö Segelsällskap är på plats och hjälper till varje dag mellan klockan 11-18.

Prova-på segling med C55
Den som väljer att hänga med ut på havet får en 20-30 minuters runda i en C55. I varje båt får 2-3 personer och en instruktör plats för att segla en bana. Flytväst finns att låna. Det finns 4 stycken båtar att segla med och en motorbåt för transporter. Gratis och för alla som vill prova.

Radiostyrda båtar
Den som hellre själv stannar kvar på land kan prova-på att segla radiostyrd modellbåt i hamnen. Det finns 6 stycken modellbåtar, Dragon Force 65. I hamnen finns en utlagd bana för modellbåtarna. Instruktör från Malmö Segelsällskap finns på plats och hjälper till. En runda tar 15-30 minuter. Gratis och för alla som vill prova.

Kontakt:
Pella Ström, gatukontoret, Malmö stad, 0738-51 53 35, pella.strom@malmo.se

Birgitta Hjertberg, kommunikatör, gatukontoret, Malmö stad, 0709-341411, birgitta.hjertberg@malmo.se