Sommarscen: Mer än film kring årets utomhusbio

Pressmeddelande   •   Jul 15, 2015 07:32 CEST

Årets ljusaste dag har kommit och gått. Nu väntar sommarkvällar fyllda med skratt, tårar och spänning på bioduken. Utomhus! Nytt för i år är att vi innan filmerna bjuder på kringaktiviteter som dans, musik och mat.

Först ut är filmen Chef som är en del av Sommarscen 10 år: matkalas i Limhamn. Filmen visas kl 22, men redan klockan 19 samlas gruppen Slow Roll på Gustav Adolfs torg för att cykla mot Glasbrukskajen där kalaset är.

Klockan 20 börjar Foodtrucks, precis som i filmen, att servera mat. Bandet Blind Lake spelar klockan 21. Kören Röster utan gränser tonsätter kalaset och Galleri©Seved erbjuder porträttfoton för 5 kr. Mitt i allt detta bjuder Sommarscen på popcorn.

GLASBRUKSKAJEN| 17/7 | 20.00-24.00

Om Chef: En varm feelgood-film om passionen för matlagning. Chefskocken Carl Casper säger hastigt upp sig från en prestigefylld restaurang i LA. Utan tydliga framtidsplaner återvänder han till hemstaden Miami, där han tillsammans med en vän reparerar en foodtruck och beger sig ut på en road trip. Med på resan finns tioårige sonen Percy, som Carl ofta har försummat. Ute på gatorna återvänder Carl till sina rötter – och återfår sin aptit på livet. Regi: Jon Favreau, USA 2014, 114 min. Dialog på engelska med svensk text. I samarbete med Folkets Bio Malmö.

Om Blind Lake: Lotta Wenglén och Måns Wieslander utforskar kärlek, död, skilsmässor och andra vardagshändelser genom en lätt förvrängd lins. Musiken andas sjuttiotalsharmonier, melankoli och melodisk närhet.

SE BIFOGAT DOKUMENT FÖR MER INFO OM SOMMARENS UTOMHUSBIO
OCH KRINGARRANGEMANG.

Artistkontakt:
Blind Lake: Lotta Wenglén, 0708-773377, lotta@lottawenglen.com
Röster utan gränser: Bodil Bendixon, bodil@tangotanten.se
Galleri©Seved: Jacques Montel, jmontel2@mac.com

För mer info om Sommarscen besök www.sommarscen.se eller kontakta:
Anna Novovic, konstnärlig ledare, 0735-73 54 92, anna.novovic@malmo.se
Marie Norrthon, producent, 0704-34 70 66, marie.norrthon@malmo.se