Stadens guldlag firas gemensamt på Stortorget den 4 nov

Stadens guldlag firas gemensamt på Stortorget den 4 nov

Nu är det klart att Malmö är Sveriges bästa fotbollsstad 2013! Malmö stad ordnar ett gemensamt firande för våra guldhjältar i LDB FC Malmö och Malmö FF.

För 2 veckor sedan säkrade LDB FC Malmö guldet i Damallsvenskan. Och i söndags stod det klart att Malmö FF är Svenska mästare i herrarnas Allsvenska. Ett fantastiskt år för fotbollen i Malmö som givetvis ska firas. Måndagen den 4 nov, kl 17:00 kommer båda lagen att ta sig till Stortorget där alla får chansen att hylla stadens guldhjältar.

- Det är en rolig tradition som vi verkligen ser fram emot. Det kan bli en verklig festkväll nu när vi har två så framgångsrika lag i staden att hylla! Säger Per Ågren, sportchef MFF.

- Fantastiskt trevligt att Sveriges fotbollshuvudstad firar framgångar gemensamt. I en stad som har starkt fokus på kultur och fritid känns det härligt att få bjuda många ungdomar, supportrar, aktiva och samarbetspartners på en gemensam upplevelse. Säger Håkan Wifvesson, ordförande i LDB FC

För mer information, kontakta:
Projektledare: Erik Löfvander, erik.lofvander@malmo.se, 0709-34 12 63
Kommunikation: Fredrik Hansson, fredrik.hansson@malmo.se, 0768-52 44 17