Strandhänget Urban Beach är tillbaka!

Strandhänget Urban Beach är tillbaka!

Satsning på strandhänget Urban Beach fortsätter. I år öppnar Urban Beach vid T-bryggan i morgon, fredag 5 juli klockan 11 och har sedan öppet varje dag mellan 11–18 till och med den 8 augusti. Här blir det mycket nytt som händer men också många favoriter finns med i repris.

Nytt för i år är att mellan den 4–8 augusti flyttar Urban Beach till Turbinkanalen och då med fokus på att prova på vattensporter. Den 5 juli–4 augusti är Urban Beach vid T-bryggan som vanligt och där det tropikinspirerade temat förstärks i år. Trädäcket fylls med DJs, gratis wifi, quiz, VR, gamebox, hennamålning, solstolar, parasoll, palmer med mera. Den som vill röra på sig lite mer kan testa afrobeat, handboll, beachvolley, strandtennis, yoga, SUP, salsa och mycket mer. Dessutom finns en container fylld med saker att låna som bollar, rack, styltor, spel, böcker, boule, kubb, crocket, jongleringsbollar.

Den populära vattenhinderbanan är tillbaka i år igen. Det är en 43x22 meter stor uppblåsbar hinderbana som ligger och guppar i vattnet utanför T-bryggan. I år ligger den och guppar lite längre ut än tidigare eftersom sand har svept in under vintersäsongen och gjort det mer långgrunt än förra året. Det behövs ett säkerhetsdjup på minst 140 cm från botten vid lågvatten och därför har vattenhinderbanan fått flytta lite längre ut från bryggan.
Den är tillgänglig för den som kan simma och som har på sig en av våra flytvästar. Eftersom den ligger längre ut så ska de som är under 10 år ha en vuxen med sig.

Allt är kostnadsfritt.

Kontakt

Linda sjöstrand, projektledare, fastighets- och gatukontoret, Malmö stad, 0734-090426, linda.sjostrand@malmo.se

Annie Lönnberg, projektkoordinator, fastighets- och gatukontoret, Malmö stad, 0731-512634, annie.lonnberg@malmo.se