Vad tycker 600 ungdomar om Malmö?

Pressinbjudan:

Den 28 februari arrangeras ett spridningsseminarium om Malmö stads arbete med ungas inflytande. Under parollen Jag bor i Malmö har uppdraget med att ta fram en policy för ungas inflytande byggt på bred delaktighet med olika förvaltningar, föreningar och ungdomar. De 600 ungdomar som deltagit i seminarier, workshops och ungdomskongress har förmedlat sina tankar om Malmö och framtiden.

Fokus kommer att vara på vad ungdomar anser vara viktiga frågor för Malmö och hur den kommande policyn och handlingsplanen för ungas inflytande ska ta form.

- Under 2010 har Jag bor i Malmö-processen samlat in viktiga åsikter och tankar från många unga i Malmö. På seminariet fokuserar vi på att förmedla och sprida Jag bor i Malmös metoder och resultat så att fler kan ta del av unga malmöbors kloka idéer, säger Mia Norberg, demokartiutvecklare Malmö stad.

Tid: 28 februari, kl. 13.00-16.00

Plats: Stadshusets konferenslokaler: Stortorget, August Palms plats 1

För mer information:

Mia Norberg, demokratiutvecklare, Malmö stad, tel: 040-341193, 0734-233565, mia.norberg@malmo.se

Hala Mohammed, ungdomssamordnare, Malmö stad, tel: 0735-919352, hala.mohammed@malmo.se