Varieté på Pildammsteatern i ny tappning

Varieté på Pildammsteatern i ny tappning

Sommarscen Malmös egenproducerade varietéföreställning MadliP är tillbaka på Pildammsteatern för tredje året i rad. Årets konferencier är Malmökomikern Fritte Fritzson och tillsammans med MadliPs eget husband presenterar han ett brett utbud av artisteri med allt ifrån trolleri, akrobatik och ståuppkomik till schlager, rap och visa.

Under fyra lördagskvällar med start på lördag kommer Malmöpubliken att bjudas på ett välfyllt smörgåsbord av varieténummer, musik och nyskriven humor. Sommarscens egenproducerade varietéföreställning MadliP intar återigen Pildammsteatern och bjuder på musikaliska gäster som Peter Harysson, Anna Maria Espinosa, Gonza och Jaqee men också på illusionisten Charlie Caper, de underfundiga akrobaterna Duo Blind Date från Ukraina samt ett stort urplock ur Malmös humorelit. Exempel på lokala komiker som kommer att gästa MadliP är Jesper Rönndahl, Josefina Johansson, Sissela Benn och Valle Westesson.

När MadliP skapades inför 2008 års Sommarscen-säsong var en av tankarna just att återkoppla till den tid då Pildammsteatern främst var sommarrevyernas scen.

– Malmö är ju en högst levande humorstad, med många talanger och scener. Men den mera fysiska, visuella humorn har inte lika många självklara forum som förr i tiden, säger Pelle Holmgren, producent för MadliP.

Årets konferencier är Fritte Fritzson, en komiker som driver den prisbelönta ståuppklubben Oslipat i Malmö och vid sin sida har han Jörgen Thorsson,
som gick ut Malmö scenskola ifjol och har bland annat hunnit uppträda med magikern Malin Nilsson i Las Vegas. Det fyra man starka husbandet leds av Karin Turesson, frilansande musiker som bland annat syns till i Tore Johanssons musikkollektiv Instead of Gospel.

MadliP – En stjärnspäckad galakväll
Lördag 3 juli   kl 19 Pildammsteatern
Bland gästerna: Malmös egen Gonza och Talang 2009-vinnaren Charlie Caper.

Lördag 10 juli  kl 19 Pildammsteatern
Bland gästerna: Jaqee (från Göteborg) och Duo Blind Date (från Ukraina).

Lördag 17 juli  kl 19 Pildammsteatern
Bland gästerna: Indie-schlagerstjärnan Anna Maria Espinosa och de rockringsrockande flygvärdinnorna från Ozstar Airlines.

Lördag 24 juli kl 19 Pildammsteatern
Bland gästerna: Dragshowdivorna i Campari Camping och vissångaren och programledaren Peter Harrysson,

Se hela sommarens program på www.malmo.se/sommarscen

För mer information kontakta:
Pelle Holmgren, producent MadliP, 0704-73 33 37
Marie Norrthon, vik. ansvarig producent Sommarscen, 0704-34 70 66