VM i Parken är tillbaka 2019

VM i Parken kommer tillbaka 2019

USA, Chile och Thailand. Det blir Sveriges motståndare i sommarens VM-slutspel i Frankrike. Och givetvis vill vi ge alla fans chansen att heja fram våra damer med storbildsvisning i Folkets Park.

I lördags lottades gruppspelet till damernas fotbolls-VM 2019 och nu börjar upptakten inför sommarens fotbollsfest på allvar. Sverige lottades in i grupp F och det blir ett nytt klassikermöte mellan Sverige och USA. Det är femte raka VM-slutspelet som länderna lottas in i samma grupp. Dessutom blir det möten med Chile och Thailand.

VM i parken 2018 blev en stor succé och till sommaren kommer Malmö stad och Folkets Park visa alla Sveriges matcher på storbildsskärm. Dessutom har du möjlighet att se alla andra matcher på annan plats i Folkets Park.

Än så länge är Malmö den enda platsen i Sverige som planerar för offentliga storbildsvisningar av turneringen.

– Det förhöjer upplevelsen att se de stora matcherna i sällskap med andra. Vi får dela våra känslor med varandra. För Malmö som landets ledande fotbollsstad både för damer och herrar är det självklart att ge alla Malmöbor den här möjligheten, säger Andreas Schönström (S), kommunalråd med ansvar för teknik och service.

– För oss i Malmö och Folkets Park var det en självklarhet att även visa VM 2019 på storbildsskärmar. Stämningen i Folkets Park var fantastisk i somras och vi hoppas på lika många besökare nästa år. Jag hoppas även att fler städer följer efter och väljer att göra egna visningar. 2018 var vi enda staden som visade alla matcher under hela VM. Det gör vi naturligtvis även 2019, säger Felicia Fredriksson, verksamhetsledare i Folkets Park.

Sveriges matcher i sommar:

• 11/6 kl 18.00: Chile - Sverige
  • 16/6 kl 15.00: Sverige - Thailand
  • 20/6 kl 21.00: Sverige – USA

För mer information, kontakta:

Andreas Schönström - 040-34 10 16, andreas.schonstrom@malmo.se
Kommunalråd (S) med ansvar för teknik och service

Felicia Fredriksson - 0709-34 12 29, felicia.fredriksson@malmo.se
Verksamhetsledare Folkets Park