Malmö Aviations fotbollsflygplan i ny design

Nyhet  •  2012-05-22 16:09 CEST

I söndags gjordes det klart och i måndags sin första flygning. Malmö Aviations fotbollsflygplan i ny design. Nu är det redo att ta svenska landslaget till EM.

I ny design ska Malmö Aviations Avro RJ 100 flyga fotbollslandslaget till såväl sommarlägret på Gotland som till Kiev och EM. Innan dess får dock Malmö Aviations passagerare provsitta stolarna som Zlatan, Mellberg och de andra ska sitta i om lite drygt två veckor. Planet går nämligen i Malmö Aviations ordinarie inrikestrafik.

Malmö Aviation har sedan länge ett samarbete med Svenska Fotbollförbundet. Fotbollsplanet är en del i detta samarbete.

Fotbollsplanet är en Avro RJ 100 med registrering SE-DSU. Planet har plats för 112 personer. Den 6 juni sätter landslaget sig i det för att flyga från Bromma till Kiev och sommarens EM-turnering.

Malmö Aviation- vi lyfter svensk fotboll.

Mer information: www.malmoaviation.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom