Saia-Burgess PLC i grafisk panel

Pressmeddelande   •   Aug 02, 2012 11:43 CEST

Många leverantörer har styrfunktion i sina paneler men det är idag oftast baserade på något standard operativsystem t.ex. Windows CE. I Saia-Burgess panel är operativsystemet baserat på samma grunder som PLC:erna har. Det ger dig en kraftfull lösning med samma säkerhetstänkande som finns i PLC systemen. Panelen har en ny processor som klarar att köra både den grafiska bildhanteringen och de logiska styrfunktionerna.

Panelen programmeras med samma programverktyg PG5 och på samma sätt som för Saia-Burgess övriga PLC system.

Panelen har Ethernet kommunikation och kommunicerar med PLC system via S-Bus eller MODBUS, om du vill expandera panelen med I/O signaler så går det enklast att göra det med våra Smart Ethernet remote I/O.

Den ger dig som användare större flexibilitet och en kostnadseffektivare systemlösning.

Släpps under hösten/slutet på året.

Din leverantör av Automations och Installationsprodukter.

Malthe Winje Automation AB marknadsför automations- och installationsprodukter på den svenska marknaden. Vår roll är att ge dig vårt kunnande inom produktområden och en god service och support på alla våra produkter. Denna kombination av kvalitet och support gör dig som kund/partner konkurrenskraftig på en marknad med höga kundkrav. Vi har valt våra produkter med omsorg både vad gäller kvalitet och pris.

Kommentarer (0)