Den ultimata fordonstelefonen från Malux

Malux kan nu som första nordiska agent erbjuda Voyager – världens första fast monterade fordons 3G smartphone för kommersiella fordonsflottor. Kristallklara röstsamtal och bred åtkomst till Android-baserade applikationer låter föraren navigera säkert och effektivt.

Telefonen är utrustad med ett stort fysiskt tangentbord, 3,5” touchscreen och en mängd tekniska finesser. Med sina yttre antenner för 3G/GSM och GPS, erbjuder Voyager exceptionellt bra täckning och signalstyrka för såväl samtal som GPS. Telefonen kan även användas som en trådlös hotspot, WiFi i bilen, för exempelvis en surfplatta eller bärbar dator.

Voyager

• Yttre antenn för både 3G/GSM och GPS
  • Trådlös hotspot, WiFi i bilen
  • Enkel installation i alla typer av fordon
  • Extremt klimattålig konstruktion
  • Tillgång till vanliga Android-appar (exempelvis Spotify)

Voyager utvecklades för dagens moderna fordonsflotta där integrationer är en viktig ingrediens. En förare som har en personlig mobiltelefon kan exempelvis synka sina kontakter och sin kalender direkt till Voyager. Voyager kan i sin tur kopplas mot olika typer av fleet management-applikationer och utföra fjärrdiagnostik av fordonet.

Nu kan vi även erbjuda Truckfone, en fast monterad fordonstelefon med 3G/GSM-telefoni och yttre antenn för bästa möjliga mottagning och driftsäkerhet. Stora knappar och användarvänliga menyer tillsammans med en kristallklar skärm ger ett proffsigt och gediget intryck.

Oavsett om din verklighet kräver den absolut senaste tekniken eller en kostnadseffektiv och beprövad lösning kan vi erbjuda en flexibilitet som är svår att hitta någon annanstans. Vår kompetens och breda utbud av antenner, kablar och mikrofoner ger dig bästa möjliga täckning och uppkoppling – oavsett om du korsar landet med buss eller lastbil, färdas med bil eller arbetar djupt inne i våra svenska skogar.

Kontakta oss på telefon 0660-292900 eller besök någon av våra nordiska återförsäljare för mer information gällande våra fordonsmonterade kommunikationslösningar.

Läs mer på vår webbplats www.malux.se eller www.maluxalkolas.se

Träffa oss på Bilar som jobbar
Den 22-25 januari 2015 kan du träffa oss på Bilar som jobbar - mässan för alla som har bilen som arbetskamrat – på Stockholmsmässan i Älvsjö. Ett ypperligt tillfälle att se och pröva både Voyager och Truckfone! Du hittar oss i monter C17:34. Besök www.bilarsomjobbar.se för mer information.

• Kemikalieindustri

Malux säljer tekniska lösningar och säkerhetsprodukter. Vi arbetar med infrastruktur-, fastighets- och belysningsprodukter, industriellt och explosionsskyddat elmateriel samt fordons- och kommunikationstillbehör.

Kunderna finns inom kemi-, läkemedels- och processindustri, fordonsindustrin, byggindustri, installationsbranschen och den offentliga sektorn. Malux-koncernen arbetar över hela Norra Europa och har kontor i Sverige, Finland, Estland, Lettland och Litauen.

Malux huvudkontor och lager ligger i Örnsköldsvik. Geografiskt finns Malux nära till hands genom våra kontor i Stockholm, Stenungsund, Malmö, Bräkne-Hoby och Kalmar. Vi garanterar god leveranskapacitet som uppfyller era önskemål. Vi är certifierade enligt ISO 9001.

Andreas Hernell

Produktansvarig Produktansvarig fordonstelefoner och maskinlarm 0660-29 29 01