Malux levererar till Helsingborg Arena!

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2012 11:11 CEST

Malux har tagit fram en produktserie inom nödbelysning som tekniskt sett ligger väldigt långt fram både i tankesätt och i produktutbud.

Ett av projekten där vår nya belysningsteknik finns installerad är i Helsingborg Arena. Invigningen av arenan planeras till slutet av november 2012. Helsingborg Arena blir en av Sveriges största inomhusarenor utan is i botten. Arenan har kapacitet att ta emot 4700 åskådare vid idrottsevenemang och 5500 åskådare vid konserter.

-Våra kunder får hållbara lösningar som ger underhållsstöd och besparingar under 10-tals år framöver, säger Håkan Lundström, försäljningschef för nödbelysning hos Malux.

GuideLed & ZB-S konceptet - miljövänligt, effektivt och modernt. Konceptet levererar tekniska funktioner som tagits fram för att ge fastighetsägaren bättre ekonomi i sin anläggning. I tillverkningsprocessen reduceras råmaterialåtgång vid produktion vilket ger produkterna lågt CO² footprint.

Mervärden för fastighetsägaren till Helsingborg Arena:

• Sänkta installationskostnader
  • Låga underhållskostnader
  • Lång livscykel på armaturerna
  • 100% automatiskt övervakat.

Forskningen inom styrsystem och LED-teknik kring nödbelysning har kommit långt och vi arbetar varje dag för att bli ännu bättre, det är ett koncept som våra kunder gillar, avslutar Håkan Lundström.

Geografiskt finns Malux nära till hands genom våra kontor i Örnsköldsvik, Göteborg, Stockholm, Malmö och Kalmar. Vi garanterar god leveranskapacitet som uppfyller era önskemål. Vi är certifierade enligt ISO 9001. Kontakta oss på Malux! Vxl. 0660-292900 eller info@malux.se

Kommentarer (0)