Marknads- och affärsutveckling inom Malux - Ny koncernchef och VD!

Magnus Moberg hälsas välkommen som VD i Malux AB fr.o.m. 1 september 2013. Magnus kommer närmast från Bosch Rexroth AG där han de tre senaste åren varit globalt ansvarig för service med stationeringsort Lohr am Main i Tyskland. Dessförinnan var han eftermarknadschef på Hägglunds Drives AB och styrelseordförande för tre av Hägglunds säljbolag. Magnus började sin karriär på Bromma Conquip AB i Stockholm som konstruktör och projektledare.

Magnus är 40 år, född och uppvuxen i Örnsköldsvik. Han är utbildad maskiningenjör på Mitthögskolan och har även en MBA från Handelshögskolan i Stockholm.

- Som ägare är jag glad att vi fr.o.m. 1 september har en ny koncernchef och VD i Malux AB koncernen. Det känns jättebra att få in ytterligare personer i ledningen som är ungefär mellan 30 och 40 år, säger Jörgen Schulze.

Malux satsar på kundrelationer och erbjuder numera kunder produkter och tjänster inom våra affärsområden: Belysnings- och fastighetsprodukter, Industri- och explosionsskyddat materiel, Kommunikations- och fordonstillbehör. ”I säkra händer med Malux” är vår slogan eftersom vi säljer säkerhetsprodukter.

Malux bygger en plattform för tillväxt. -Tillsammans med kunderna ska vi fortsätta att växa, våra målsättningar är både att vara pålitliga och tillgängliga men även expansiva i vårt tankesätt, säger Jörgen Schulze.

-Under de senaste två åren har vi gjort stora investeringar i ett 30-tal nyanställda, nytt IT-stöd i form av webbsidor med e-handelslösning och ett nytt affärssystem samt utökade och moderniserade lokaler i Örnsköldsvik, Stockholm, Stenungsund och Malmö i Sverige och Borgå i Finland. Vår gemensamma målsättning inom Malux-koncernen är att nå 500 Mkr i omsättning år 2017, ”mot lönsamma affärer med fortsatt tillväxt”, avslutar Jörgen Schulze, ägare av Malux AB.

Vill du arbeta hos ett företag som satsar? Malux kan erbjuda dig en arbetsplats med glada, hjälpsamma och engagerade kollegor i en kultur som är framåtskridande och tillväxtinriktad. Du kommer att erbjudas många omväxlande och utvecklande utmaningar på ett spännande företag.

• Kemikalieindustri

Vårt huvudkontor och lager ligger i Örnsköldsvik. Geografiskt finns Malux nära till hands genom våra kontor i Stockholm, Stenungsund, Malmö, Bräkne-Hoby och Kalmar. Vi garanterar god leveranskapacitet som uppfyller era önskemål. Vi är certifierade enligt ISO 9001.

Kontakta oss på Malux! Vxl. 0660-29 29 00 eller info@malux.se