Nytt samarbete mellan Funkwerk och Malux har etablerats

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2019 11:17 CEST

För att ytterligare öka kvaliteten på försäljningen och tjänsterna till våra kunder i Skandinavien har Malux AB ('Malux') och Funkwerk Systems GmbH ('Funkwerk') ingått ett distributörsavtal som gör det möjligt för Malux att från och med nu, vara den viktigaste försäljningskanalen för produkter från Funkwerk i Danmark, Norge och Finland. Sverige kommer att följa senare i år.

Funkwerk är en ledande leverantör av professionell radioutrustning och innovativa kommunikationssystem för järnvägsföretag och tågtillverkare.

Malux kommer att representeras av:

Benny Pettersson
Försäljningschef
Örnsköldsvik
benny.pettersson@malux.se

Alla pågående projekt kommer att slutföras av Funkwerk. Om du har några frågor om det nya samarbetet, tveka inte att kontakta oss.

Malux säljer tekniska lösningar och säkerhetsprodukter. Vi arbetar med infrastruktur- , fastighets- och belysningsprodukter inkl. service och eftermarknad, industriellt och explosionsskyddat elmateriel samt fordons-, tåg- och kommunikationstillbehör.

Kunderna finns inom kemi-, läkemedels- och processindustri, fordonsindustrin, byggindustri, installationsbranschen och den offentliga sektorn. Malux-koncernen arbetar över hela Norra Europa och har kontor i Sverige, Finland, Estland, Lettland och Litauen.

Malux huvudkontor och lager ligger i Örnsköldsvik. Geografiskt finns Malux nära till hands genom våra kontor i Stockholm, Stenungsund, Malmö, Bräkne-Hoby och Kalmar. Vi garanterar god leveranskapacitet som uppfyller era önskemål. Vi är certifierade enligt ISO 9001.

Kontakta oss på Malux! Växel. 0660-29 29 00 eller info@malux.se

Kommentarer (0)