Först i Sverige: Nu 2-års garanti på MAN original reservdelar och MAN EcoLine bytesdelar

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2017 15:03 CET

Nu två års garanti på MAN original reservdelar och MAN EcoLine utbytesdelar

MAN Truck & Bus Sverige AB ger nu som första lastbilsleverantör i Sverige hela två års garanti på MAN original reservdelar och MAN EcoLine bytesdelar. Därmed kan MAN-kunder nu se fram emot en ökad driftsäkerhet och en ekonomisk trygghet genom att bara använda MAN original reservdelar och MAN EcoLine bytesdelar vid service och reparation. Och den utökade tvåårsgarantin gäller också om reparationen sker vid en verkstad utanför Sveriges gränser.

MAN original reservdelar är alltid första valet

Den som beslutar sig för att investera i ett MAN-fordon väljer också att investera i erkänt hög kvalité. Varför vara nöjd med mindre när det kommer till reservdelar som används vid service och en eventuell reparation?

MAN:s original reservdelar produceras efter MAN:s specifikationer och kontrolleras kontinuerligt så att de stämmer överens med MAN:s höga kvalitetskrav.

• MAN originaldelar med optimal passform och hållbarhet säkrar en hög driftsäkerhet på lastbilen
  • Användandet av originaldelar är den bästa garantin mot oförutsedda driftstopp och driftskostnader
  • ”State-of-the Art” kvalité tack vare den senaste MAN-teknologin samt en löpande uppdatering och utveckling säkrar att varje MAN original reservdel är minst lika bra eller kanske till och med bättre än den del som byts ut.

Rent samvete med MAN EcoLine

För kunder som vill behålla sitt MAN fordon i originalutförande finns det pengar att spara genom att använda MAN EcoLine bytesdelar. Här levererar MAN inte en fabriksny komponent utan en fabriksrenoverad komponent med samma goda egenskaper, passform och hållbarhet som en MAN original reservdel. Fördelen är ett lägre pris och mindre miljöpåverkning då en fabriksrenovering av en begagnad MAN-komponent medför en mindre miljöbelastning än produktion av en fabriksny komponent. Och MAN erbjuder naturligtvis precis samma tvåårsgaranti på en fabriksrenoverad MAN EcoLine utbytesdel som en MAN original reservdel.